Select Page

Prof. dr. METKA KUHAR (Slovenija)

izvira iz Murske Sobote in že vrsto let deluje kot predavateljica, raziskovalka in svetovalka. Njeno akademsko in strokovno delo se osredotoča na psihologijo komuniciranja, študije mladine in duševno zdravje, s posebnim poudarkom na sodobnih konceptih travme ter njenega vpliva na posameznike in skupnosti. Zaposlena je na Univerzi v Ljubljani, kjer se je habilitirala iz socialne psihologije, pri čemer je njen raziskovalni in aplikativni fokus na presečišču družbenih struktur in osebnih življenjskih izkušenj.

Njena akademska pot vključuje študij komunikologije in sociologije, izobraževanje pa je nadaljevala tudi v psihoterapiji, kjer združuje različne pristope, kot so Somatic Experiencing, NeuroAffective Relational Model in Focusing. Poleg pedagoškega in raziskovalnega dela na univerzi vodi v manjšem obsegu tudi lastno svetovalno prakso (Metta.si), kjer posameznikom pomaga pri soočanju z izzivi, ki izhajajo iz travme in življenjskih preizkušenj.

Njeno aktualno raziskovalno delo se osredotoča na povezave med travmo, medosebno komunikacijo in družbenimi procesi, pri čemer trenutno preučuje mehanizme prilagajanja v postkonfliktnih okoljih ter duševno zdravje mladih. Posebej jo zanimajo posledice obremenilnih in pozitivnih življenjskih izkušenj na različne psihološke in socialne izide. Raziskuje, kako telo in psiha sodelujeta pri odzivanju na stres ter kako pristopi, utemeljeni na razumevanju travme, lahko prispevajo k večji odpornosti, povezanosti in boljšemu duševnemu zdravju tako posameznikov kot širše skupnosti.

TRAVMA IN OKREVANJE: PREPOZNAVANJE IN OBRAVNAVA VPLIVA TRAVME PRI OTROCIH IN MLADOSTNIKIH

Predavanje bo osvetlilo ključne dejavnike, ki prispevajo k razvoju travme, in njen vpliv na duševno zdravje otrok in mladostnikov. Poseben poudarek bo namenjen razumevanju čustvenih in vedenjskih posledic travme, ki jih srečujemo v pedagoški praksi in mladinskem delu. Predstavila bom osnovna načela travmapedagogike in primer konkretnega praktičnega orodja, ki ga lahko vzgojitelji v vzgojnih zavodih ali mladinski delavci uporabijo v vsakdanjem delu, s ciljem spodbujanja čustvene regulacije in izboljšanja medosebnih odnosov. Predavanje bo vključilo tudi izsledke mojih raziskav o povezavi med obremenjujočimi in pozitivnimi izkušnjami v otroštvu in duševnim zdravjem.  adolescence je bilo od nekdaj zaznamovano s spremembami in pomembnimi odločitvami, ki vplivajo na mladostnikovo življenje v prihodnosti. V zadnjih letih se tema duševnega zdravja vedno pogosteje pojavlja v povezavi z mladimi. Posebna pozornost velja duševnemu zdravju mladih s čustvenimi in vedenjskimi težavami, saj ti v procesih osamosvajanja nimajo enakih razmer in sposob

ANA SORIA (Španija)

je preživela žrtev spolnega nasilja v otroštvu in se sooča s kompleksnim posttravmatskim stresnim sindromom (C-PTSD). Med svojo osebno potjo je odkrila transformativno moč glasu in telesa pri soočanju, usmerjanju in integraciji travm. Ta spoznanja so jo pripeljala do razvoja lastne metode, Ser Voz (Biti glas), ki obravnava travme skozi somatske in umetniške prakse.
Že od mladih nog je živahna, zgovorna, radovedna in umetniška oseba. Njena strast do odra jo je spodbudila k študiju uprizoritvenih umetnosti, kar ji je odprlo svet neskončnih možnosti. Usposabljala se je iz fizičnega gledališča, odrskega vodenja, režije, produkcije, gledališke pedagogike in socialnega gledališča z osredotočenostjo na ranljive mlade. Delo z najstniki jo je spodbudilo k vključevanju terapevtskih pristopov, kot sta gestalt za uprizoritvene umetnosti in gestalt analiza sanj.
Po mnogih letih dela v umetniškem svetu kot igralka, režiserka in vodja delavnica v Barceloni je glasba postala katalizator za življenjsko pomemben premik v Urugvaj, kjer je živela pet let. V tem času je raziskovala nove pristope in izobraževanja, vključno s cirkusom, tantro, sveto seksualnostjo, zdravljenjem maternice in ashtanga jogo. Prav tako je pridobila diplomo iz integralne izobraževalne psihologije v urugvajsko-španskem programu.
Trenutno dela kot terapevtka in vodi skupinske delavnice, osredotočene na integracijo travm, nenasilno komunikacijo, glas in seksualnost ter metode in orodja za pare. Prav tako izvaja predavanja o spolnem nasilju v otroštvu in travmi.

TRAVMA: SOMATSKI IN UMETNIŠKI PRISTOP ZA MLADINSKE DELAVCE
Kako spremljati najstnike z drugačne perspektive

Namen tega predavanja je, da mladinskim delavcem omogoči globlje razumevanje travme, njenih posledic in praktičnih orodij za prepoznavanje in obvladovanje travm. To jim bo omogočilo, da bodo najstnikom nudili boljšo podporo in usmerjanje. Poudarek bo na umetniških praksah, ki pomagajo izraziti potlačene dele sebe, ter somatskih praksah, ki omogočajo telesu, da sprosti travmatične spomine. Te metode ponujajo dostopna in praktična orodja za mladinske delavce.

Raziskovali bomo, kaj je travma, kako vpliva na možgane, vedenje, telo in čustva ter kako prepoznati njene manifestacije pri najstnikih. Poleg tega bom predstavila praktična orodja za delo s travmatiziranimi najstniki, vključno z nenasilno komunikacijo, obvladovanjem paničnih napadov, čustveno pismenostjo, regulacijo živčnega sistema, praksami stika s seboj in tehnikami telesne regulacije. 

To predavanje si prizadeva ozaveščati in opremiti mladinske delavce z znanjem in orodji, potrebnimi za podporo najstnikom, ki so doživeli travmo, ter spodbujati bolj sočuten in učinkovit pristop k njihovi oskrbi.

ŠÁRKA BARTŮŠKOVÁ (Češka)

je plesna in gibalna psihoterapevtka, pedagoginja in plesalka z več kot osemletnimi izkušnjami v disciplini avtentičnega gibanja ter več kot 20-letnimi izkušnjami z delom z otroki in mladostniki. Odraščala je na Češkem, kjer je študirala socialno in kulturno ekologijo na Karlovi Univeerzi v Pragi, ter vzporedno tudi plesno pedagogiko na konservatoriju Plesni center Praga.

Po končanem univerzitetnem študiju se je Šárka preselila v Indonezijo, kjer je skoraj deset let študirala tradicionalni balijski ples, glasbo in kulturo. Odkritje gibalne improvizacije jo je pripeljalo do sodelovanja pri projektih, ki so povezovali balijsko kulturo z drugimi kulturami preko umetniške fundacije Narwastu.

Šárka je začela delati z otroki in mladostniki v svojih poznih najstniških letih. Na Baliju je učila na več šolah in pomagala pri plesnih delavnicah v zaporu Kerobokan, kar je poglobilo njeno prepričanje v transformativno moč plesa. Njene izkušnje so jo na koncu pripeljale do študija magistrskega programa Plesne in gibalne terapije na univerzi Codarts v Rotterdamu.

Med študijem je spoznala disciplino avtentičnega gibanja, ki je takrat postala osrednji del njenega življenja in raziskovanja. Šárka še vedno prakticira s svojo učiteljico Céline Gimbrère in se izobražuje, da bi tudi sama postala učiteljica te discipline.

Šárka trenutno živi na Danskem in dela v alternativni šoli Roskilde Friskole, kjer je specializirana za učence na avtističnemu spektru. Organizira delavnice za pedagoge, ki se osredotočajo na dobrobit in telesno zavedanje skozi gibanje, vodi skupinska plesna terapevtska srečanja in delavnice avtentičnega gibanja za odrasle.

ZAPIRAM OČI, DA TE VIDIM: AVTENTIČNO GIBANJE KOT ORODJE ZA DOBROBIT IN PRISOTNOST

To predavanje bo ponudilo uvod v osnovne principe in teorijo avtentičnega gibanja, sledil bo kratek izkustveni del, zaključeno pa bo s praktičnimi primeri iz mojega dela terapevtke in pedagoginje.

Strokovnjaki, ki opravljajo vloge, ki zahtevajo negovanje, usmerjanje in podporo drugim, kot so terapevti, pedagogi in mladinski delavci, nosijo veliko odgovornosti, pogosto brez polnega zavedanja teže naloge. Skrb zase, supervizija in prostor za samorefleksijo so temeljni za dobrobit obeh strani,  strokovnjakov in mladostnikov, s katerimi delajo. Brez dela na sebi in samozavedanja lahko izgorelost postane resničnost, našo sposobnost popolne prisotnosti pa s tem ogrozimo.

Avtentično gibanje ponuja prostor in orodja za razvoj zavedanja naših teles, misli, čustev in meja, brez obsojanja, kar nas lahko opolnomoči in omogoči, da vzdržujemo zdrave meje, ostanemo prisotni in se globlje povežemo z lastno ustvarjalnostjo in intuicijo. Iz tega vidika prisotnosti lažje dosežemo in razvijamo naše strokovne veščine ter gradimo bolj sočutne in smiselne odnose z mladostniki, njihovimi starši in sodelavci.

Prof. spec. ped. ANJA ANTOLOVIĆ            (Slovenija)

je specialna pedagoginja in ustanoviteljica Studio Awen-a, izobraževalnega centra, ki skozi preplet keltske modrosti in sodobne pedagogike ustvarja inovativne programe za starše in učitelje/vzgojitelje.
Svojo poklicno pot je začela v prepričanju, da mora imeti izobraževanje širši namen od tradicionalnega pristopa. Med večletnim delom na Centru Janeza Levca in kasneje v Strokovnem centru Smlednik je pri delu z mladostniki iz ranljivih skupin odkrivala moč naravne pedagogike. Skupaj s kolegico Andrejo Žele je v neposrednem delu z otroki nenehno razvijala in izpopolnjevala svoje ideje o naravni pedagogiki. Danes preko Studio Awen-a razvija programe za starše in vzgojitelje, ki temeljijo na filozofiji spoštovanja naravnih razvojnih ciklov, kjer se učenje dogaja spontano – skozi igro, raziskovanje in globoko povezanost z naravo.
V prostem času se ukvarja z jahanjem, svojo strast do pisanja pa je prelila v ustvarjanje knjig za otroke in odrasle. Potovanja s sinom so njena najljubša pustolovščina, saj iz vsake kulture, ki jo spoznata, implementirata delček v svoje življenje.

 

 

 

 

 

 

Dipl. ped. in soc. kult. ANDREJA ŽELE (Slovenija)

 

je univerzitetna diplomirana pedagoginja in sociologinja kulture z opravljenim specialno pedagoškim izpopolnjevanjem za delo z izbrano skupino otrok s posebnimi potrebami.
Od leta 2009 je zaposlena kot učiteljica na Centru Janeza Levca Ljubljana, v oddelku s prilagojenim programom na Levstikovem trgu. Nenehno se izpopolnjuje na področju kulture in umetnosti za šole, v zadnjih letih pa intenzivno proučuje tudi gozdno pedagogiko. Sodeluje z različnimi institucijami ter organizira kulturne dogodke in dejavnosti za učence nižjega izobrazbenega standarda. Več let zapored vodi interesni dejavnosti Filmski krožek in Kulturni užitki po Ljubljani. Od leta 2020 skupaj s kolegico Anjo Antolović vodi avtorski projekt Naravna pedagogika.
V prostem času je strastna ljubiteljica narave (pohodništvo, kolesarjenje), kulture, izobraževanja in notranjega oblikovanja.

NARAVNA PEDAGOGIKA – UČILNICA V NARAVI – IZKUSTVENO – IGRIVO – INTERAKTIVNO

Predavanje, ki združuje starodavno modrost narave s sodobnimi izobraževalnimi pristopi. V 60 minutah odkrijemo, kako lahko naravno okolje postane najboljša  učilnica za učence.

O ČEM GOVORIMO:

  • O načelih naravne pedagogike, ki temeljijo na znanstvenih raziskavah
  • predstavimo uspešne modele “gozdnih šol” iz različnih držav
  • Predstavitev projekta “Naravna pedagogika – gozdne srede”
  • Konkretni nasveti za zagon lastne učilnice v naravi
  • Praktične smernice za varnost in opremo
  • Fotografije in video gradiva iz dejanske prakse
  • AWEN vodena vaja doživljajskega kroga
  • Ideje za vključevanje staršev v proces

Predavanje je namenjeno učiteljem, vzgojiteljem in vsem, ki želijo obogatiti svoj izobraževalni pristop z naravno pedagogiko.

YOANA BARAKOVA (Bulgarija)

je raziskovalka in trenerka, specializirana za preprečevanje nasilnega ekstremizma. Odraščala je v  Bolgariji, zadnje desetletje je živela in delala v Zahodni Evropi, kjer je prispevala k raziskavam in različnim projektom na področju nasilnega ektremizma.

Po diplomi iz kriminologije in magisterijem iz obveščevalnih in varnostnih študij je Yoana začela svojo kariero kot prostovoljka, v zaporu in službi za nadzor nad pogojno kaznijo v Veliko Britaniji, kjer je mentorirala mladoletne prestopnike Njeno poglobljeno zanimanje za mednarodne odnose in politiko jo je pripeljalo na Nizozemsko, kjer je svoje raziskave usmerila v konflikte, terorizem, radikalizacijo in kršitve človekovih pravic, še posebej v Afganistanu, Pakistanu in Indiji. Kot raziskovalka na področju južne Azije je preučevala kompleksne geopolitične, zgodovinske, socialne in kulturne dejavnike, ki sprožajo konflikte in nasilni ekstremizem v tem območju. Njeno delo je prispevalo k oblikovanju priporočil za politike, ki so jih sprejeli odločevalci v institucijah, kot sta Evropski parlament in Združeni narodi, ter k razvoju intervencijskih projektov, ki so v prvi vrsti namenjeni usposabljanju strokovnjakov in opremljanju mladih z orodji za prepoznavanje in nasprotovanje znakom radikalizacije.

V zadnjih treh letih se je Yoana specializirala za usposabljanje mladinskih delavcev, da okrepijo odpornost mladih proti nasilnemu ekstremizmu. S strategijami medijske pismenosti, vajami za krepitev sposobnosti in delavnicami za opolnomočenje je pomagala mladim razviti kritično mišljenje, samozavest in močnejši občutek lastne odgovornosti. Poleg tega je aktivno delala na spodbujanju medkulturnega in medverskega dialoga med mladimi iz Evrope, Bližnjega vzhoda in Severne Afrike. S sodelovanjem z organizacijami, kot je Copenhagen Youth Network, je oblikovala in izvajala programe usposabljanja, ki izpodbijajo stereotipe, gradijo trajne odnose ter prispevajo k preprečevanju konfliktov, njihovemu reševanju in boju proti družbeni polarizaciji ter ekstremizmu.

PREPREČEVANJE NASILNEGA EKSTREMIZMA MED MLADIMI

Predavanje se bo osredotočilo na zmanjševanje tveganja za konflikte med mladimi, s posebnim poudarkom na razumevanju procesov radikalizacije v nasilni ekstremizem in kako se lahko mladinski delavci aktivno spopadejo z njimi. Predavateljica bo raziskala dejavnike, ki prispevajo k dovzetnosti mladih za nasilni ekstremizem, ter  socialne, psihološke in okoljske pogoje, ki lahko spodbujajo radikalizacijo. Razprava se bo začela z mikro-, mezo- in makro- ravnmi dejavnikov, ki vplivajo na vključevanje v nasilni ekstremizem. Med temi dejavniki bomo obravnavali vlogo individualnih vzgibov, kot so občutek nepravičnosti, iskanje statusa, pripadnosti, kot tudi polarizacijo in izolacijo skupin.

Predavanje bo osvetlilo učinkovite, na dokazih temelječe strategije za preprečevanje in intervencijo, s poudarkom na vključevanju skupnosti, nenasilni komunikaciji, izobraževanju, podpori duševnega zdravja ter alternativnih in protinarativnih kampanjah. Predavateljica bo mladinskim delavcem ponudila smernice, kako lahko zasnujejo podobne preventivne kampanje v svojem lokalnem okolju, Udeleženci bodo tako pridobili vpogled v ustvarjanje odporne družbe sredi rastoče družbene polarizacije v Evropi.

IRENA VALDES (Slovenija)

 je likovna terapevtka. Magisterij iz likovne terapije je zaključila leta 2008 na Alanus Hochschule, Alfter bei Bonn, v Nemčiji. Od takrat naprej pa se je posvečala praksi, predstavitvah likovne terapije in izobraževanju kadrov v Nemčiji, Mehiki in od leta 2012 v Sloveniji, kjer tudi prebiva. V Ljubljani je sodelovala v kot likovni terapevt z različnimi strokovnimi ustanovami. V večletnem strokovnem sodelovanju s Svetovalnim centrom za otroke, mladostnike in starše Ljubljana,  je vodila delavnice likovne terapije za skupini otrok in mladostnikov. Pravtako je večletno delovala kot specialistka likovne terapije za otroke in mladostnike v Svetovalnem centru Ahil.
V letu 2014 je svoje znanje razširila v okviru teoretičnega dela doktorskega študija na področju razvojne psihologije. Samo pisanje doktorske naloge, pa si je prihranila za mirnejši čas svoje strokovne poti. Deluje v multidisciplinarnem terapevtskem centru za otroke in mladostnike Obelisk kot likovni terapevt in strokovni vodja centra. Hkrati pa deluje tudi kot zunanji sodelovec v svetovalni kapaciteti za dijake Waldorfske šole Ljubljana. Je predsednica Združenja likovnih terapevtov Slovenije, ki je včlanjeno v Slovensko krovno zvezo za psihoterapijo in Evropsko federacijo likovnih terapevtov.
Od leta 2022 deluje kot supervizor za strokovnjake na področju dela z otroki in mladostniki. Izobražuje in nadgrajuje svoja znanja pa sproti z rednim udeleževanjem konferenc in izobraževanj iz najrazličnejših terapevtskih tehnik. Z letom 2023 je prevzela vodenje Terapevtskega centra za otroke in mladostnike Obelisk in od takrat skrbi za strokovno vsebino in vodstvo strokovnih sodelavcev.

LIKOVNA TERAPIJA

Predavanje je namenjeno spoznavanju likovne terapije. Časovni okvir predavanja omogoča spoznavanje osnovnih principov delovanja likovne terapije. Predavanje se opira na dva stebra. Prvi steber je krajše teoretično ozadje likovne terapije in principi delovanja ter uporaba, drugi steber pa je spoznavanje likovne terapije v praksi skozi predstavitev konkretnega primera. V delavnici boste deležni izkušnje kako se na igriv način spodbudi neverbalno komunikacijo na listu papirja, ki se nato preobrazi v verbalno sodelovanje in deluje povezovalno. 

ARTUR C. JASCHKE PhD (NIZOZEMSKA)

Artur C. Jaschke (doktor znanosti) je diplomiral iz glasbe (kontrabas in bobni) na Dartington College of Arts (Združeno kraljestvo) in Univerzi v Otagu (Nova Zelandija). V tem času je že razvijal močan interes za glasbeno kognicijo in nevrologijo glasbe, kar ga je pripeljalo do zaključka magistrskega študija na Univerzi v Amsterdamu (Nizozemska), smer muzikologija in glasbena kognicija (naslov magistrske naloge: “Controlled Freedom: Cognitive Economy versus Hierarchical Organisation in jazz improvisation”) ter doktorski študij na VU Univerzi v Amsterdamu (Nizozemska) s področja klinične nevropsihologije s specializacijo v klinični nevromuzikologiji (naslov doktorske naloge: “Is Music a Luxury?”).

 Trenutno je predavatelj za terapije in intervencije, ki temeljijo na glasbi, ter v ekoloških raziskavah klinične nevromuzikologije: kreativna umetna inteligenca, glasbene vede in zdravstvene aplikacije na Oddelku za glasbeno terapijo na Univerzi umetnosti ArtEZ v Enschedeju (Nizozemska), kjer se specializira za preučevanje povezav med glasbo, tehnologijo in zorenjem možganov v kliničnih in nekliničnih populacijah. Poleg tega je klinični raziskovalni sodelavec kognitivne nevroznanosti glasbe na Neonatalnem intenzivnem oddelku v Univerzitetnem medicinskem centru v Groningenu in v Cambridge inštitutu za raziskave glasbene terapije (Velika Britanija). Deluje tudi kot raziskovalni sodelavec na Univerzi v Cambridgeu.

 

 

 

EKOLOGIJE KLINIČNE NEVROMUZIKOLOGIJE PRI NOVOROJENČKIH IN OTROCIH:
PRIMER NEVERJETNIH ZAVEZNIKOV?

To predavanje bo dalo vpogled v nevroznanost, anatomijo možganov, patologijo možganov ter vpliv glasbe na živčni sistem in delovanje pri novorojenčkih in otrocih. Raziskali bomo nevroznanstvene osnove glasbe in njen pomen v kliničnih ter nekliničnih primerih. Izmenjali bomo mnenja o vplivu patologije na človeško komunikacijo, kognicijo, gibanje, socialno vedenje in čustva ter tako ustvarili osnovo za razumevanje (psihološke) patologije. Raziskali bomo povezavo med glasbo in človeškim živčnim sistemom ter kako se glasba uporablja za izboljšanje kognitivnega delovanja in zdravja.